My typical working day in Mallow

V tomto článku si můžete přečíst, jak naši studenti 3. ročníku oboru Obchodní akademie pracují a tráví své volno během své odborné praxe Erasmus+ v Irsku.

Svůj budíček mám nastavený na 7. hodinu ranní, abych se stihla včas vypravit do práce a připravit si jídlo na odpoledne. Po snídani vycházím v 8:50 z domu ve čtvrti Cairn Woods, abych včas stíhala přijít do práce a nemusela pospíchat. Práce mi začíná v 9:30, kde se postupně všichni scházíme, a když mám čas, projdu se v místním parku, kde rozjímam nad zdejší krajinou.

Mou kolegyní v práci je Kristýna, se kterou pracujeme ve firmě s názvem TM Internship. Kontaktní osobou pro nás je Tomasz, ale práci nám zadává Marta či ostatní členové týmu, pokud je to třeba. Naší náplní práce je spravování sociálních sítí, kam vytváříme a přidáváme příspěvky či videa, dále pracujeme s dokumenty, které skenujeme a následně posíláme poštou či vytváříme tabulky v excelu. Tato práce mě velmi baví a naplňuje, získávám zde cenné informace a zkušenosti, které jednou určitě v budoucnu uplatním. Spolupráce s kolektivem je dostačující, ve všem nám vyhoví a pokud si nejsme v něčem jisté, jsou ochotni nám pomoct. I když je někdy těžké porozumět, co se po nás chce, tak společnými silami si vždy pomůžeme a vše dobře zvládáme.

Ve 3 hodiny odpoledne, po skončení mé pracovní doby, se sejdeme s Dančou Bochníčkovou a jdeme si udělat hezké odpoledne – zajdeme na nákupy, posedíme v kavárně a dáme si něco dobrého, chodíme na procházky a prozkoumáváme různá zákoutí a kouzelná místa tohoto městečka nebo zajedeme i někam na výlet – například do města Cork, které je vzdálené zhruba 30 minut od nás. Také chceme navstivit přístavní město Cobh či ZOO na ostrově Fota. Poté už se vydáme na cestu domů, kde na nás čekají zvířecí miláčci – pejsci Missy a Buddy a také jejich 3 kočičky. Vzhledem k tomu, že milujeme zvířátka, je toto pro nás ráj na zemi. Naše hostující rodina je velmi příjemná – každý večer si povídáme o našem dni i co budeme dělat ten následující. Nemáme nastavená žádná pravidla, důvěřují nám a za to jsme moc rády. Nemohly jsme si vybrat líp!!!

O víkendu nás čekaly 2 výlety – Národní park Killarney a Cliffs of Moher.  V Národním parku na nás čekalo mnoho hezkých věcí- zvířátka, vodopády, krásná kopcovitá krajina, ale také i zámek Muckross House anebo klášter Muckross Abbey. Na útesech, které jsou svou délkou a výškou jedny z největších, bylo nádherné počasí – díky tomu jsme si mohli udělat opravdu krásné fotky a zážitek z toho bude na celý život. Cesta byla dlouhá a náročná, ale za ty pohledy to stálo! Nakonec nám pan řidič zastavil v jednom městečku, kde jsme se mohli projít po městě, nebo po pláži Lahinch, která je kousek vedle. Byly velké vlny a pro někoho, kdo k moři nejezdí, je to opravdu skvělý zážitek. Jsme rádi, že nám počasí přálo a vše se vydařilo tak, jak mělo.

I přes “aprílové“ počasí, které tu máme, se mi tady moc líbí, všichni jsou zde moc příjemní, hodní, nápomocní a zvykám si na zdejší kulturu poměrně rychle. Stále nás čeká ještě pár posledních dní tady, tak si je ještě pořádně užijeme.

Jsem ráda, že jsem dostala příležitost se sem podívat díky programu Erasmus + a získat nové zkušenosti, které mi budou užitečné nejen do pracovního života. Máme rozhodně na co vzpomínat a věřím, že tu nejsem naposled.