Školní rok»Škola

Kritéria přijímacího řízení VOŠ - IV. kolo

přihlášky do 31. 10. 2021

DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ na SŠ - 6. 11. 2021

Nemůžeš osobně navštívit naši školu? Nevadí.

Mrkni na virtuální průlet: průlet školou

Chceš vědět více o škole, podívej se na informace o studiu

Aktuální dění ve škole

Předání nové prezentační stěny

Během dopoledne v úterý 21. 9. 2021 se uskutečnila schůzka zástupců VOŠ, SPŠ a OA, které reprezentovala ředitelka školy Mgr. Věra Szabová a Ing. V. Andrle, firmy Foxconn zastoupenou panem Skyvou a panem Cetkovským a firmy Lepor Kutná Hora s paní L. Lapáčkovou.

V tomto článku si můžete přečíst jak naši studenti 4. ročníku oborů Obchodní akademie a Strojírenství pracují a tráví své volno během své odborné praxe Erasmus+ v Severním Irsku.

Máme tu skvělou příležitost vyzkoušet si pracovat v zahraniční firmě a ještě k tomu v anglickém jazyce. Toto je moje zkušenost.

Každý den, krom víkendů, se probudím v 8:00 a začnu se připravovat do práce v charitě ACSONI, neboli African and Caribbean Support Organization Northern Ireland, což je v českém jazyce podpora pro africké a karibské obyvatele Severního Irska. Charita jim pomáhá postavit se v životě na vlastní nohy a bojuje proti rasismu.

Můj den v Belfastu začíná v 8:30, kdy obvykle vstávám. Po probuzení se společně se svými spolužačkami Bárou Nekolovou a Káťou Křepelkovou sejdeme v kuchyni a nasnídáme se. V 9:30 společně s Bárou vycházíme na autobusovou zastávku, odkud nás autobus odveze do centra města, přesněji k městské radnici. Odtud jdeme asi 15 min pěšky do charitativní společnosti Acsoni, kde pracujeme.

Můj den začíná v půl sedmé, kdy vstanu a jdeme společně s mými spolužačkami Evou a Anetou na snídani. Po snídani odcházím na autobus. Cesta autobusem mi trvá tak 15 minut a má pracovní doba začíná v 9:00 a končí v 17:00.

Moje firma nese název Action cancer a jedná se o charitativní organizaci, která podporuje ženy s rakovinou prsu a snaží se zvýšit povědomí o tomto onemocnění. Tato firma má po Belfastu a okolních městech několik obchůdků s použitým oblečením a nábytkem. Z prodeje těchto věcí putuje část peněz na podporu žen postižených touto zákeřnou nemocí. Organizace poté za vybrané peníze pořádá různá terapeutická sezení a pomáhá ženám s tímto onemocněním.

Každý pracovní den vstávám před sedmou hodinou ranní spolu s mým spolubydlícím Markem. Jsem ubytován spolu s dalšími šesti spolužáky na ubytovně v ulici Ormeau Road, kde se staráme o sebe sami, to znamená, že si musíme vařit, prát, uklízet a další podobné věci, které jsou potřeba k normálnímu chodu domácnosti.

Po snídani si připravím batoh s věcmi do práce a spolu s mými dvěma spolužáky nás pravidelně vyzvedne v 7:30 taxi, které nás kolem osmé dopraví až k hlavnímu vchodu firmy TRUCORP.

Nové webové stránky – převedení

Dne 1. 10. 2021 v odpoledních hodinách dojde k převedení našeho stávajícího webu na nový vzhled.

Můj pracovní den začíná v 8:00, kdy se probouzím. Bydlím společně s Anet a Aničkou u milé paní Valerie, která velmi ráda vaří. V 9:00 nastoupím na autobus, který mě doveze do centra Belfastu, kde přesedám na další autobus, kterým jedu přímo do práce.

Pracuji v místní charitativní organizaci jménem Action Cancer, která se zabývá bojem proti rakovině prsu, podporováním místních lidí prostřednictvím povědomí o rakovině díky tzv. Big Busu, který jezdí například do škol a pracovníci zde dávají dětem přednášky o rakovině, dále prevencí (je to jediná organizace v celém Severním Irsku, která poskytuje mamografická vyšetření zdarma) a mnoho dalším.

Víkend v Belfastu jsme si skvěle užili. V sobotu pro nás agentura Interneurope uspořádala celodenní výlet. Ráno jsme nastoupili do objednaného autobusu a ten nás během dne postupně zavezl na nejznámější místa Severního Irska. Pan řidič zastal i roli průvodce a ke každé zastávce podal vyčerpávající komentář.
Nejprve jsme zastavili u Carrickfergus Castle, což je normansky hrad z 12. stoleti, jeden z nejlépe zachovalých středověkých hradů v Irsku. Dále jsme pokračovali podél pobřeží k Carrick A Rede, kde se nachází známý lanový most. Hlavní atrakcí byl Giants Causeway - Obrův chodník, geologicky útvar vytvořený před 65 miliony let z nevysvětlitelně pravidelných šestihranných kamenů. Poslední zastavka byla na Dark Hedges, což je místo známé ze seriálu Hra o trůny. Výlet se vydařil, nálada byla skvělá a počasí taky.
V neděli jsme si užili volný den, studenti si vytvořili ve skupinkách program podle svých zájmů. Někdo poznával město, někdo nakupoval, někdo si vyšlápl na nejvyšší horu Cave Hill a někdo navštívil Crumlin Road Gaol, což je bývalé belfastské vězení, dnes muzeum. Zítra už nás opět čeká pracovní den.

Mgr. Jana Ptáčková

Můj den začíná raní hygienou a snídaní. V 7:30 odjíždím spolu s kolegou Šímou do práce až za Carryduff do firmy s názvem David Murphy towing. Je to rodinná firma, která má pouze 21 zaměstnanců a specializuje se na tažná zařízení.

Zde vykonáváme pomocné práce spojené s výrobou, instalací vleků a tažných systémů. Kupříkladu broušení potřebných součástí, instalace platforem na střechy, dále jsme pomáhali s přípravou a balením zboží. Z mého pohledu je to klasická kovovýroba specializovaná na montáž tažných systémů. Poznali jsme zde plno zajímavých lidí a i díky nim jsme se dozvěděli něco o zdejší kultuře. Každým dnem s nimi si zdokonalujeme naši angličtinu.

Po probuzení se s ostatními spolužáky sejdeme ve společné kuchyni,  kde si do nového dne dopřejeme snídani z vybavené kuchyně a zásob, které nám agentura Intern Europe zprostředkovala. Jelikož jsme všichni ubytovaní na společné ubytovně, trávíme převážně čas společně. Společně s Vojtou Horálkem se po 7. hodině ranní odebereme na autobus, který nás doveze na pracovní místo. Pracujeme ve společnosti Box It, která se zaměřuje na tištění log na papírové desky a přípravu desek na následné sestavení krabice. V práci jsme byli hned zasvěceni do chodu firmy a každý den jsme na jiném pracovišti, abychom si zkusili všechny pracovní činnosti, které firma nabízí. Ke každé práci máme k sobě jednoho zaměstnance, který nám vše důkladně vysvětluje. Po práci dojdeme na nedalekou zastávku, odkud nám jede přímý autobus domů.

Celý článek
1 2 další >

Novinky

16.09.2021

Vážení zájemci o studium, Vážení rodiče,

Rádi bychom Vás pozvali na den otevřených dveří naší školy, který se bude konat v sobotu 6. listopadu 2021 od 8:00 do 12:00 hod.

DOD je určen pro zájemce o studium na střední škole a jejich rodiče.

celý článek
14.06.2021

Přehled doporučených učebnic ke studiu na střední škole pro školní rok 2021/2022

06.04.2021

Hledáme posilu do pedagogického sboru na pozici: Učitel/ka odborných technických předmětů.